SPIKE Prime to rozwiązanie posiadające wszystko, co potrzebne do rozpoczęcia nauki programowania lub robotyki, nie tylko w szkole! Graficzne kodowanie oparte na języku Scratch jest bardzo proste i intuicyjne. Koncepcja STEAM pomaga uczniom rozwijać umiejętności krytycznego myślenia. Prosty w obsłudze sprzęt oraz zaplanowane na 45-minutowe lekcje zadania, pozwalają rozwinąć umiejętności niezbędne w dzisiejszych czasach poprzez kreatywną zabawę.
Zadaniem uczniów nie jest samo budowanie robotów, lecz rozwiązanie postawionego problemu. Kierując się wskazówkami i zdobytą dotychczas wiedzą, sami muszą osiągnąć przedstawiony w zadaniu cel.
Od początkującego aż do mistrza — SPIKE Prime jest uniwersalnym narzędziem dla każdego dziecka. Mnogość projektów i ich zróżnicowany stopień zaawansowania, pozwalają uczyć zarówno tych obeznanych już nieco z kodowaniem, ale również wprowadzać w to środowisko programistyczne uczniów, którzy nie mieli jeszcze styczności z tą dziedziną.
Od łatwych lekcji początkowych - tak jak nasza dzisiejsza - do nieograniczonych, kreatywnych projektów — LEGO Education SPIKE Prime rozwija umiejętności krytycznego myślenia, analizowania danych i rozwiązywania złożonych, rzeczywistych problemów u wszystkich uczniów, bez względu na ich dotychczasowy poziom wiedzy. Rozwiązanie to składa się z klocków LEGO, programowalnego elementu HUB z kilkoma portami, języka programowania Scratch oraz modułów do nauki STEAM rozwijających pewność siebie i umiejętność krytycznego myślenia. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników istnieje także możliwość programowania w zaszytym w oprogramowaniu języku tekstowym MicroPython.
Wniosek na koniec lekcji: Proszę Pana - te lekcje są za krótkie!
oprac. Artur Kondej