12 marca 2018r.zamieniliśmy bibliotekę szkolną w latarnię w Aspinwall. Escape room to gra, w której gracz świetnie się bawi i z wypiekami na twarzy dąży do celu, czyli ucieczki z zamkniętego pomieszczenia. Aby się z niego wydostać, konieczna jest umiejętność pracy w grupie oraz dobra komunikacja, które pomogą rozwikłać łamigłówki i zagadki prowadzące do wyjścia, a także znajomość lektury H. Sienkiewicza „Latarnik”.
Gra rozpoczęła się przed drzwiami do biblioteki, która po dzwonku na lekcję stała się latarnią w Aspinwall. W pokoju zagadek uczniowie klasy VIIa i VIIc mieli za zadanie zbudować życiorys tytułowego bohatera noweli Latarnik, odnajdując w zaaranżowanej przestrzeni wskazówki, hasła i rozwiązując łamigłówki. Na końcu czekała na nich nagroda – klucz otwierający pokój, w którym zostali zamknięci. Zabawa bardzo spodobała się uczestnikom, a Escape Room stał się okazją do fascynującej podróży po świecie lektury. Fotorelacja w albumie https://pspilawa.edupage.org/album/?#gallery/226